Ofte stillede spørgsmål

Vedrørende køb

  • Hvor kan jeg finde en forhandler eller optiker tæt på mig?

    Brug venligst vores "Find Forhandler". På denne side finder du et kort og en liste, hvor du kan finde din nærmeste Wiley X forhandler eller optiker.

  • Er alle Wiley X solbriller ANSI Z87.1 eller EN.166 testet?

    Alle Wiley X’s briller og goggles er testede til at opfylde eller overgå ISO 12312-1, ISO 16321-1 eller EN.166 sikkerhedsstandarden. Alle WX briller og goggle er også testet til at opfylde eller overgå sikkerhedsstandarden ANSI Z87.1.

    ANSI Z87.1 er den amerikanske sikkerhed- og styrkestandard for briller. Hvis du vil vide mere om vores tests og sikkerhedsstandarder finder du information om dem under vores Tech-afsnit her.

  • Der står Z87-2 i mit stel. Er det SKU-nummeret?

    Nej, dette er den amerikanske sikkerhedsstandard. Du kan finde brillens SKU-nummer under "Detaljer" i højre side på den enkelte brilles produktside.

  • Hvilken størrelse passer til mig?

    Du finder størrelsen på alle briller på vores hjemmeside under den enkelte brille. Her finder du målene på brillen. På højre side af produktsiden kan du finde vores størrelsesguide.

  • Kan Wiley X glas blive ridsede?

    Ja, det kan de!

    Alle Wiley X glas er lavet af et materialet Selenite™ polykarbonat. Materialet er ekstremt stærkt, men også fleksibelt, hvilket det er nødt til at være, for at kunne bestå de stærke ballistiske- og sikkerhedstests, som vi udfører på vores modeller. Når et materiale er en smule fleksibelt, kan det også ridses.
    For at minimere dette, har vi belagt alle vores glas med T-shell™ ridsefast behandling, hvilket tilføjer beskyttelse til glassenes overflade, og i sidste ende øger levetiden på vores briller. 

    For at undgå flest mulige ridser, se vores anbefalinger til produktpleje på siden "Produktpleje", som du finder under kundeservice.

  • Kan jeg betale med PayPal?

    Nej, det er desværre ikke muligt.

  • Jeg har fundet en model på US websiden, men den er ikke på DK siden, hvor kan jeg bestille den?

    Det er kun muligt for dig at bestille de briller som du finder på www.wileyx.dk (eller vores .eu eller .de sider).

    Der vil være modeller og styles som US siden har som vi ikke har, og det er desværre ikke muligt at skaffe dem.

  • Kan jeg bestille nye næsepuder?

    Det er meget få modeller, hvor det er muligt at bestille nye næsepuder/næsestykker til. Det er dog muligt til bl.a. WX DETECTION, WX ROGUE og SABER ADVANCED.

  • Hvilke modeller kan avendes til Airsoft / Hardball?

    Alle vores briller er testet til at efterleve eller overgå EN.166, ISO 12312-1 eller ISO 16321-1og kan derfor bruges til Airsoft / Hardball. Mange vælger du modeller fra vores Changeable serie. Du kan også finde de hyppigst brugte styles ved at gå til hjemmesidens menu i toppen og klikke på Airsoft & Hardball under Aktivitet.

  • Hvordan ved jeg hvilken model min brille er?

    I den ene brillestang finder du navnet på din brille, fx WX ALFA. Hvis du ikke kan finde det, kan du skrive til e-com@wileyx.eu og vedhæfte billeder, så kan vi muligvis hjælpe dig med at se, hvilken model du har.

  • Jeg vil gerne bestille en specifik vare, men den vil ikke gennemføre ordren, hvad gør jeg?

    OBS, hvis det er en vare du har fundet på wileyx.com er du desværre havnet på den amerikanske webshop.

    Hvis du er bosat i Europa, skal du bestille fra enten www.wileyx.eu, www.wileyx.dk eller www.wileyx.de før det er muligt at gennemføre ordren.

Styrkeglas

  • Kan man få Wiley X briller med styrkeglas?

    Ja, stort set alle vores briller kan laves med styrkeglas, enten direkte i glassene eller ved brug af en styrkeindsats. Hvis du ønsker Wiley X briller med styrkeglas, skal du blot finde din nærmeste Wiley X optiker ved at bruge vores ”Find forhandler”.

  • Kan jeg returnere min styrkeglas ordre?

    Briller med styrkeglas kan kun returneres hvis produktet er defekt. Wiley X EMEA LLC bestræber sig på at give en god kundeservice og vi vil gøre vores bedste for at nå dine ønsker. Vi referer også til vores afsnit vedrørende produktgarantier, for mere information om vores produktgaranti på styrkeglas. Du finder siden "Retur og Garanti" under kundeservice.

  • Kan jeg bestille glas med styrke uden køb af stel?

    Vi sælger ikke styrkeglas alene uden et stel, heller ikke til køb af ekstra glas, da vi kun kan give vores splintsikre garanti, hvis styrkeglassene er monteret af os selv eller en af vores autoriserede tredje parter på vores foranledning.

  • Er farven på styrkeglassene de samme som i de originale styles?

    Vi bestræber os på at bevare den samme glasfarve som i de originale styles, men små afvigelser kan naturligvis ikke undgås, da hvert styrkeglas er tonet individuelt til hver ordre.

Levering & Retur

  • Hvilket fragtfirma vil min ordre blive leveret med?

    Alle pakker sendes med UPS udover leveringer i Danmark, som håndteres af GLS.

  • Kan jeg spore min ordre?

    Ja. I det øjeblik pakken forlader vores lager modtager du en e-mail, der indeholder et sporingsnummer. Dette gør det muligt for både dig og os, at spore din pakkes bevægelse fra vores dør til din.
    Bemærk venligst, at sporingssystemet kan være op til 12 timer forsinket.

    Hvis leveringen tager længere tid end den vurderede tid for dit land, som du finder her, kontakt os da venligst på warehouse@wileyx.eu

  • Hvad er mit sporingsnummer?

    Med dit sporingsnummer kan du spore din pakkes bevægelser. Du finder dit sporingsnummer på din kvittering i højre side.

  • Kan I sende til ”X” land?

    Når du lægger en vare i kurven, kan du altid indtaste din adresse og så vil systemet fortælle dig, hvorvidt vi kan levere til dit land. Vi sender til rigtig mange lande i Europa. Du finder en liste over hvilke lande og hvor lang leveringstiden er til det enkelte land på siden "Levering", som du finder under kundeservice. Hvis du har spørgsmål til levering til et specifikt land, skrive gerne en mail til warehouse@wileyx.eu

  • Jeg vil gerne lægge en ordre og have den leveret i et andet land, hvordan gør jeg det?

    Det er desværre ikke muligt, da vores system ikke kan sende til et andet land end det du bestiller fra.

  • Hvordan sender jeg en ordre retur?

    Du finder information om hvordan du sender en vare retur under vores handelsbetingelser. Bemærk venligst at proceduren for returnering varierer en smule hvorvidt der er tale om brugen af din fortrydelsesret eller en reklamation grundet defekt. Du kan finde vores handelsbetingelser under kundeservice.

  • Er min ordre blevet sendt?

    Så snart UPS/GLS har hentet din pakke på vores lager, modtager du en mail fra dem. Ellers kan du bruge sporingsnummeret på din faktura og tjekke hvor langt din pakke er fra at nå dig.

  • Kan I sende mig en returlabel? / Er der gratis returnering?

    Nej vi har ikke fri retur og kan derfor ikke sende dig en returlabel.

  • Jeg har sendt en vare retur, hvornår får jeg mine penge?

    Du kan forvente at der kan gå op til 5 hverdage fra efter vi har modtaget din vare, inden du kan se din tilbageførsel.

  • Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse, hvad gør jeg?

    Tjek om din mail måske er havnet i dit spam-filter, hvis ikke, så skriv til e-com@wileyx.eu og så forsøger vi at finde en løsning.

  • Hvornår kan jeg forvente at min pakke bliver leveret?

    Leveringstider kan variere. Wiley X EMEA LLC behandler og får kun leveret pakker på hverdage (mandag-fredag). Se på siden "Levering" for den estimerede leveringstider for dit land.

  • Skal jeg underskrive for min pakke ved levering?

    Ja, en underskrift er påkrævet ved levering. Hvis du ikke har mulighed for at underskrive for din pakke, kan du enten få en anden til at underskrive for dig på adressen, eller få pakken sendt til en adresse, hvor der befinder sig en som kan skrive under for dig. Du kan også undersøge ved fragtfirmaet, som behandler din pakke, hvorvidt det er muligt at lave en fuldmagt, hvor du tillader at pakken leveres uden underskrift eller lignende. Tjek med dit fragtfirma, om hvad der kan aftales.

    Hvis ingen aftale er indgået, vil UPS / GLS gør tre forsøg på at aflevere din pakke. Efter tre forsøg vil UPS / GLS returnere pakken til Wiley X EMEA LLC.

Økonomi

  • Vil jeg blive opkrævet et gebyr når jeg betaler med dankort?

    Nej, Wiley X EMEA LLC dækker alle gebyrer, når det kommer til brug af dankort ved ordrebestilling på vores webshop.

  • Er ordrebekræftelsen fra webshoppen det samme som en faktura?

    Nej. Din faktura vil blive sendt sammen med dit køb. Din ordrebekræftelse bekræfter blot, at vi har modtaget din ordre.

  • Skal jeg betale told for mine varer?

    Hvis du bestiller fra et land, der er medlem af den Europæiske Union, er tolden allerede betalt. Hvis du er fra et land uden for den Europæiske Unions handelssystem, kan du blive pålagt told.

Har du et spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os. Send en e-mail til info@wileyx.eu, ring til os på +45 96 93 00 45 eller udfyld formularen herunder med dit spørgsmål.