RETUR

  • Hvordan returnerer jeg?

    Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Returneringsproceduren skal påbegyndes inden for disse 14 dage.

    Du skal gøre følgende:

    • Giv os besked om at du ønsker at bruge din fortrydelsesret ved at sende en e-mail til os til e-com@wileyx.eu. I din e-mail skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din 14 dages fortrydelsesret. 
      Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelsen af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

    • Pak varerne forsvarligt ned i en indpakning svarende til den du modtog din vare i. Alle returvarer skal være i original stand, i den originale indpakning og i uanvendt stand.Husk at vedlægge et købsbevis, fx din ordrebekræftelse eller faktura, hvorpå dit ordrenummer fremgår.

    • Skriv WXE returadressen på pakken
      Wiley X EMEA LLC
      Søndergade 8-10
      7570 Vemb
      Danmark

    • Skriv "RETURN" på pakken og det sporingsnummer, der fremgår af din faktura.

    • Indlever pakken hos din valgte distributør.

    • Gem den returkvittering du får af distributøren, til du har modtaget din tilbagebetaling, da du er ansvarlig for returnering indtil den lander på vores lager.

    OBS: Vi gør opmærksom på at køber selv dækker alle returomkostninger ved retur i forbindelse med brug af fortrydelsesretten. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Det er ikke muligt at afhente eller aflevere varen på adressen.

  • Hvornår må jeg senest returnere min pakke?

    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. 

  • Hvordan bytter jeg min vare til et andet produkt?

    Det er desværre ikke muligt at bytte en købt vare til en anden.

    Du skal returnere din købte vare til os og lægge en ny ordre med det nye produkt.

  • Er der gratis retur på wileyx.dk?

    Nej.

    Du dækker selv alle returomkostninger ved retur i forbindelse med brug af fortrydelsesretten.

  • Ifølge sporingen skulle I have fået min returpakke, men jeg har ikke modtaget en returkvittering?

    Selvom distributøren har afleveret pakken hos os kan det stadig tage 5 hverdage at behandle returneringen.

    Returneringsprocessen er en manuel process der kræver en omfattende kvalitetskontrol før vi kan lægge varerne tilbage på lageret. Bemærk venligst at ved nogle distributører stopper sporingen ved omdelingscentralen og du vil ikke være i stand til at spore pakken helt til vores lager.

    Vi sender dig en e-mail så snart din retur er registreret og vi har startet din refundering.

  • Hvornår får jeg min refundering udbetalt?

    Du kan forvente at der kan gå op til 5 hverdage fra efter vi har modtaget din vare, inden du kan se din tilbageførsel.

  • Hvordan får jeg fat i en returlabel?

    Vi har ikke fri retur og du kan derfor ikke få en returlabel fra os.

  • Jeg har modtaget et WX-produkt som gave, hvordan returnerer jeg det?

    Hvis du har fået et Wiley X produkt i gave som du ønsker at returnere, så skal du igennem den samme returneringsprocedure, som ved et almindeligt køb. Du skal derfor have fat i dem der har givet dig gaven, så du kan få købsbeviset, da det er et krav for returneringen. 

    Vær opmærksom på, at vi ikke tilbyder en udvidet returneringsperiode for produkter, der er givet som gave. De 14 dages fortrydelsesret gælder også for køb, der gives som gave.

    Refunderingen vil blive tilbagebetalt til den konto, som oprindeligt betalte varen.

  • Hvad betyder fortrydelsesret?

    Fortrydelsesret: I henhold til EU loven om netsalg har alle kunder ret til at fortryde sit køb indenfor 14 dage.

Reklamation

  • GARANTIER

    WX Brillegaranti

    På alle briller uden styrkeglas fra Wiley X EMEA LLC er der livsvarig garanti på fabrikationsfejl på materialer og udførelse, undtagen fotokromiske (farveskiftende) glas, der har en farvetonejusteringslevetid på 18 måneder, såfremt de er opbevaret korrekt.

    Købsbevis for behandling af garantisager er altid påkrævet.

    Den livsvarige garanti dækker ikke normalt slid. Dette gælder blandt andet: ridsede glas, utilsigtede skader, misbrug og andre tilfælde som Wiley X EMEA LLC fastlægger ikke indgår under en decideret produktionsfejl.

    Ved modtagelse af returnerede produkter til Wiley X EMEA LLC, som indgår og godkendes af Wiley X EMEA LLC under garantiretten, bestemmer Wiley X EMEA LLC om produktet kan repareres eller skal ombyttes. Reparationstjenester på produkter, der ikke godkendes som gældende under Wiley X EMEA LLC garantiregler tilbydes, og afregnes direkte.

    Såfremt et produkt ikke godkendes som værende under Wiley X EMEA LLC normale garantiregler, vil kunden blive kontaktet via e-mail med foreslået reparationsmuligheder og omkostninger ved dette, hvorefter kunden kan beslutte om dette ønskes udført, eller produktet ønskes kasseret eller sendt retur.

    Send altid garantiprodukter ved brug af en sporbar forsendelsesmetode, Track & Trace, da Wiley X EMEA LLC ikke er ansvarlig for mistede pakker og forsendelser.

    Undtagelse:
    Fotokromiske  glas har en forventet levetid på 18 måneder, hvorfor garantien, i denne periode, dækker mod materielle eller fabrikationsskader. Såfremt det opleves, at skiftetiden eller graden af skiftefarven er for lav, kan molekylerne i LA glasset genaktiveres ved at komme produktet i fryseren i ca. 6 timer. Denne metode kan forlænge levetiden på farveskiftfunktionen i glasset. Der er dog ikke nogen garanti for dette.

    Garanti på WX Styrkeglas

    Garantisager på Wiley X EMEA LLC sol- og sikkerhedsbriller med styrkeglas skal håndteres gennem den lokale forhandler eller optiker, hvor købet af produktet er fortaget.

    Købsbevis kræves altid.

    På vores styrkeglas er der 2 års reklamationsret. Denne periode er dog ugyldig, såfremt styrkeglasset ikke er et originalt og autoriseret Wiley X EMEA LLC styrkeglas.

    Wiley X styrkeglas produkter, der forsøges leveret til Wiley X EMEA LLC uden forudgående tilladelse vil blive afvist og/eller returneret til afsenderen, på modtagers regning. Ved spørgsmål eller yderligere hjælp til styrkeglas produkter kontakt venligst Wiley X EMEA LLC direkte.

    OBS:
    De 2 års reklamationsret på styrkebriller frafalder, hvis styrkeglassene er leveret af en uautoriseret Wiley X optiker, eller er udført i styrkeglas der ikke er leveret af/igennem Wiley X EMEA LLC.

    WX Handskegaranti

    På alle Wiley X EMEA LLC handsker er der 2 års reklamationsret. Garantien gælder ikke for normalt slid, forsømmelighed, uheld eller andre tilfælde fastlagt af Wiley X EMEA LLC til ikke at være en produktions fejl.

    Købsbevis kræves altid.

    Ved modtagelse af returnerede handsker, der indgår og godkendes af Wiley X EMEA LLC under garantiretten, bestemmer Wiley X EMEA LLC om produktet kan repareres eller skal ombyttes.

    Returnerede handsker der ikke er omfattet garanti vil blive returneret til kunden eller destrueret efter kundens anvisning.

    Send altid garantiprodukter ved brug af en sporbar forsendelsesmetode, Track & Trace, da Wiley X EMEA LLC ikke er ansvarlig for mistede pakker og forsendelser.

  • HVORDAN INDSENDER JEG ET GARANTIKRAV?

    For at du kan indsende et garantikrav, skal du venligst udfylde vores reklamationsformular*. Før du indsender et garantikrav, læs da venligst vores garantier igennem, så du sikrer dig at dit problem dækkes af vores garantier. For at gøre processen nemmere skal du have følgende informationer klar:

    • Produktnavn og model
    • Varenummeret (nummeret identificerer den specifikke variant af en model. Du kan finde varenummeret på produktsiden under detaljer.)
    • Gyldigt købsbevis
    • Billeder, som tydeligt viser problemet med produktet og identificerer dit garantikrav.


    Hvis vi godkender dit garantikrav, vil reservedele eller et ombyttet produkt (afhængig af omfanget af dit garantikrav) blive sendt direkte til dig, efter at vi har været i kontakt med dig over e-mail eller telefon. Hvis vi ikke kan godkende dit garantikrav, vil vi forsøge at finde en god alternativ løsning for dig.

    Hvis du har spørgsmål eller brug for mere information, kontakt venligst os på e-mail: warranty@wileyx.eu.

    Download reklamationsformularen nedenfor, udfyld den og send den til os i en e-mail til: warranty@wileyx.eu. E-mailen skal indeholde: produktnavn og model, varenummeret, gyldigt købsbevis og billeder der tydeligt viser problemet med dit produkt.

    *OBS: Hvis du har købt dit Wiley X produkt gennem en Wiley X forhandler eller optiker, SKAL dit garantikrav foregå gennem forhandleren/optikeren som du købt produktet hos.

  • HVAD ER ET VARENUMMER

    Varenummeret et unikt identifikationsnummer som hvert produkt har. Nummeret repræsenterer den specifikke model og dens farvesammensætning. Vi bruger nummeret til at identificerer vores produkter fra hinanden og det er et vigtigt nummer i en hver garantisag, da det gør processen betydeligere nemmere for os at håndtere og hjælpe dig med.

    Du kan finde dit produkts varenummer på produktsiden for det givne produkt - i højre side under detaljer.

  • JEG HAR KØBT MIT WILEY X PRODUKT GENNEM EN FORHANDLER / OPTIKER, DÆKKER JERES GARANTI OGSÅ FOR MIG?

    Hvis du har købt dit Wiley X produkt gennem en Wiley X forhandler eller optiker, skal du henvende dit garantikrav til den butik hvor du købte produktet. Vores garantier dækker også produkter der er købt hos en forhandler / optiker, men alle garantikrav SKAL foregår gennem den forhandler / optiker som du oprindeligt købte dit WX-produkt hos.

 

Læs vores Persondatapolitik

Fandt du ikke det svar du ledte efter? Lad os hjælpe dig!

Send en e-mail til os, så vender vi tilbage til dig