DanskTyskEngelsk
DanskTyskEngelsk

Handelsbetingelser - Forbrugere og Erhvervskunder

De følgende handelsbetingelser gælder alle køb gennem hjemmesiden www.wileyx.dk. Køb af produkt(er) gennem hjemmesiden kræver en anerkendelse og accept af vores handelsbetingelser. Læs venligst disse handelsbetingelser samt vores øvrige betingelser omhyggeligt, herunder vores produktgarantier, som du finder her og reklamations- og serviceprocedure, som du finder her, før du bestiller produkter hjemmesiden.

HANDELSBETINGELSER - FORBRUGERE (B2C)


1. Generelle oplysninger


Wiley X EMEA LLC
Adresse: Wiley X EMEA LLC, Søndergade 8-10, 7570 Vemb, Danmark
E-mailadresse: info@wileyx.eu
Telefonnummer: +45 96930045

2. Betaling


På www.wileyx.dk kan der betales med: Dankort, eDankort, Mastercard, Mastercard Debet, VISA, VISA Elektron, Maestro, American Express og MobilePay. Der tillægges ikke gebyr på betalingskort. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
MobilePay nr.: 943399

3. Levering


Wiley X EMEA LLC sender som udgangspunkt med GLS til danske kunder og der er en forventet leveringstid på 1-3 dage. Fragtudgiften varierer efter størrelsen på ordren. Wiley X EMEA LLC leverer også til Grønland og Færøerne. Dette foregår med UPS og her er en forventet leveringstid på 7-8 dage. Fragtudgiften fremgår i bestillingsfasen og ligeledes på ordrebekræftelsen, der tilsendes pr. e-mail, når ordren er fuldført. De forventede leveringstider kan variere i spidsbelastningsperioder som fx efter Black Friday.

4. Fortrydelsesret


Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller 14 dage efter at du får den sidste bestilte vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives enten ved at sende en e-mail på info@wileyx.eu eller ringe på telefon +45 96930045. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også benytte vores standardfortrydelsesformular, som er vedhæftet i din ordrebekræftelse eller find den her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelsen af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

4.1. Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

4.2. Returpolitik på kampagner
Produkter, der er købt gennem en kampagne, hvor der bliver anvendt enten gavekort eller rabatkode kan ikke kombineres med andre gavekort, rabatkoder eller tilbud. En kampagne tilbyder ofte kunden et gratis produkt. Tilbud som disse kan ikke ombyttes til andre Wiley X produkter og der gives ikke penge retur. Hvis du ønsker at benytte Wiley X’ generelle returpolitik, skal du returnere hele købet i den samme forsendelse og i original, ubrudt emballage.

4.3. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Varer, der er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

4.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg, af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale, jf. europæisk købelov. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Det er ikke muligt at aflevere varen på adressen.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Wiley X EMEA LLC
Søndergade 8-10
7570 Vemb
Danmark


4.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Du skal vedlægge et købsbevis enten i form af din ordrebekræftelse eller faktura, hvis du ønsker at returnere din vare til Wiley X EMEA LLC.

5. Reklamationsret


Købelovens regler vedrørende mangler er gældende ved varekøb.
Når du handler på www.wileyx.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Dette betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten kan dog blive begrænset af varens naturlig holdbarhed.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det vil sige, hvis varens beskadigelse er resultatet af kundens uforsvarlige håndtering, modificering af produktet, rengøring med ikke-godkendt optisk væske eller varmt vand, eller misbrug, dækker reklamationsretten ikke.
Varer, der returneres som kontanter ved levering eller uden porto, vil ikke blive accepteret. Sørg venligst for, at varerne er pakket sikkert, for at sikre mod skader under fragten. Skader der skyldes utilstrækkelig pakning er kundens ansvar.

5.1. Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt købt gennem www.wileyx.dk, skal du udfylde vores online reklamationsformular, hvor produktets fejl og billeder af dette skal beskrives så detaljeret som muligt. Du finder vores online reklamationsformular her.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at mangler er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:
Wiley X EMEA LLC
Søndergade 8-10
7570 Vemb
Danmark


Er reklamationen berettiget refunderer vi dine fragtomkostninger, dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg ad en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi selv tilbyder. Vi anbefaler at sende produktet/pakken via et fragtfirma, der understøtter et sporingssystem. Dette er for at sikre dig, at den pågældende pakke er blevet leveret til vores hovedkontor. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Alle varer du returnerer til Wiley X EMEA LLC skal være ubrugte, komplette og i samme stand som da du modtog dem, og i den originale pakning.
Du skal vedlægge købsbevis enten i form af din ordrebekræftelse eller faktura, hvis du ønsker at returnere din varer til Wiley X EMEA LLC, da returnerede varer ikke kan behandles uden købsbevis. Vi afventer behandlingen til vi modtager dit købsbevis.

5.2. Særligt vedrørende light adjusting/farveskiftende glas
Ved køb af light adjusting/farveskiftende glas, er reklamationsretten 18 måneder ved korrekt opbevaring. Reklamationsretten kan dog blive begrænset af varens naturlige holdbarhed. Korrekt opbevaring betyder, at briller med farveskiftende glas skal i et etui og ikke udsættes for UV-påvirkninger, når de ikke er i brug.

6. Persondatapolitik


For at du kan indgå en aftale med os og handle på wileyx.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi behandler dine personoplysninger med formålet om at kunne levere varen til dig. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik. Heri kan du læsere mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har.

7. Klageadgang


Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til vores kundeservice på telefon +45 96930045 eller info@wileyx.eu.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, har du følgende muligheder for at klage:
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark.
EU-Kommissionens online klageportal. Denne er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives til deres online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelser er senest opdateret den 12-08-2022


HANDELSBETINGELSER - ERHVERVSKUNDER (B2B)


De følgende handelsbetingelser er kun gældende for erhvervskunder

1. Fortolkning


Køber: Person, firma, virksomhed, administration eller organisation
Betingelser: Handelsbetingelserne, der beskrives nedenfor
Force Majeure: En begivenhed eller omstændighed uden for en parts rimelige kontrol
Varer: Varerne (eller en hvilken som helst del af dem), som er en del af ordren
Ordre: Købers Ordre på Varerne, som angivet på Købers indkøbsordreformular
Sælger: Wiley X EMEA LLC (WXE)

2. Aftalegrundlag


2.1. Disse Betingelser gælder udelukkende erhvervskunder (B2B). Betingelserne gælder alle køb hos WXE, medmindre andet er blevet aftalt skriftligt mellem WXE og Køber.
Disse Betingelser er ejet og behandlet af:

Wiley X EMEA LLC
Søndergade 8-10
7570 Vemb
Danmark
Virksomhedens moms nr./CVR-kode: DK302448252
Virksomhedens moms nr./CVR-kode (gældende for Købere i Storbritannien): GB378747043
NATO CAGE nr.: R5814
Europæisk DUNS kode: 311242221

2.2. Varer kan bestilles gennem WXEs hjemmeside www.wileyx.dk, via telefon, e-mail eller gennem en WXE-agent. Alle Ordrer, som indeholder data vedrørende styrke, skal lægges via onlinebestilling direkte til WXEs samarbejdspartner, styrkeglasfabrikanten Shamir. Når Køber har logget ind på WXE hjemmesiden www.wileyx.dk, kan Køber finde et link til styrkeglasbestilling hos Shamir på Købers startside. WXE modtager ikke Ordrer på styrkeglas over telefonen.

2.3. Når Køber bestiller produkter, er Ordren ikke gældende før Køber har modtaget en ordrebekræftelse.

2.4. WXE er ikke ansvarlig for hverken typografiske fejl, tekniske problemer, leveringsfejl eller lignende situationer.

3. Pris og Betaling


3.1. Prisen på Varerne følger den gældende prisliste for det tidspunkt, hvor WXE accepterer Købers Ordre, medmindre andet er aftalt på skrift mellem Køber og Sælger. Alle priser er uden moms.

3.2. WXE handler i valutaerne: GBP, EUR, SEK, NOK, DKK

3.3. WXE er kunde i Danske Bank APS. Se følgende bankinformationer samt punkt 3.5. vedrørende betaling:

Danmark:
Danske Bank
Østergade 4
7500 Holstebro
Danmark

Sverige:
Danske Bank ICS Sweden
BOX 7523
S-103 92 Stockholm
Sverige

Norge:
Danske Bank ICS Norway
Sondre Gate 15
7466 Trondheim
Norge

United Kingdom:
Danske Bank London Branch
75 King William Street
London EC4N 7DT
United KIngdom

3.4. WXE Bank Information
Currency Reg. / Sort
Code / BLZ
Account NumberIBAN code Swift code
DKK 46654578177124DK3030004578177124DABADKKK
GBP 301281 35007059 GB55DABA30128135007059 DABAGB2L
EURO 4665 4578179615DK9130004578179615DABADKKK
SEK 1220 12200129041 SE4012000000012200129041 DABASESX
NOK 36BB 86012601516NO7486012601516 DABANO22
Please use invoice number/customer number as reference


3.5. Køber skal betale fakturaen i dens fulde valuta og i godkendte midler forud for levering, medmindre andet er aftalt skriftligt mellem Køber og WXE. Betaling skal ske til den konto, der er angivet skriftligt af WXE. Køber skal dække alle omkostninger og gebyrer i forbindelse med valutaomveksling og bankoverførsler, dog dækker WXE selv alle gebyrer i WXEs egen bank.

3.6. Ved for sen betaling vil WXE tilføje 3% i renter pr. måned, plus et ekstra gebyr på henholdsvis DKK 99,00 – EUR 12,5 – GBP 11.00 – NOK 119,00 – 119,00 SEK pr. rykker. WXE vil sende tre rykkere før kravet overdrages til inkassobureauet.

4. Annullering


4.1. En Køber har ikke 14 dages fortrydelsesret ligesom en forbruger har ret til som defineret i det europæiske forbrugerrettighedsdirektiv artikel 9. Men, hos WXE tilbyder vi Køber en ret til at annullere en Ordre, hvis det gøres inden for en specifik tidsramme og gennem de korrekte kanaler.

4.2. Hvis Køber ønsker at annullere en allerede lagt Ordre, skal det gøres ved at sende en e-mail til cancel.order@wileyx.eu med emnet "CANCEL ORDER". I e-mailen skal Køber oplyse: Dato for Ordren, Købers navn og efternavn samt et ordrenummer.

4.3. Annulleringer skal foretages inden kl. 10.00 på dagen, hvor Ordren er blevet lagt. Hvis Ordren er lagt efter kl. 14.00, skal annulleringen foretages inden kl. 08.00 den følgende dag. Alle tidsangivelser her følger Central Europæisk Tid (CET +1).

4.1. Ordre med styrkeglas kan ikke annulleres, da de betragtes som individualiserede Ordre.

5. Levering


5.1. Leveringstid. Ordren vil typisk blive sendt den følgende hverdag efter at WXE har modtaget Ordren. WXE sender med UPS, bortset fra levering i Danmark, der foretages af GLS. Den herunder beskrevne forventede leveringstid er dikteret af fragtselskaberne. WXE kan ikke holdes ansvarlig for leveringsforsinkelser eller fragtselskabets service:

1 til 3 dage til: Danmark, Finland, Holland, Kroatien, Luxembourg, Malta, Sverige, Tyrkiet, Tyskland

3 til 4 dage til: Belgien, Cypern, Estland, Frankrig, Island, Italien, Libanon, Polen, Storbritannien, Tjekkiet, Ungarn, Vatikanet, Østrig

4 til 5 dage til: Albanien, Bosnien-Hercegovina, Irland, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litauen, Makedonien, Moldova, Monaco, Montenegro, Nordirland, Norge, Portugal, Rumænien, Serbien, Slovenien, Spanien

5 til 6 dage til: Bulgarien, Grækenland, Slovakiet

7 til 8 dage til: Andorra, Færøerne, Grønland, San Marino

Hvis Købers land ikke fremgår af listen ovenfor, kan den forventede leveringstid oplyses ved at Køber sender en e-mail til warehouse@wileyx.eu.

5.2. Sporingsnummer. Alle Ordrer sendes som pakker til Køber. Et sporingsnummer fra GLS sendes til Køber via e-mail så snart forsendelsen er afhentet fra WXEs lager. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 12 timer før sporingsnummeret, aktiveres af fragtfirmaet.

5.3. Beskadiget ved levering. Hvis Varer er blevet beskadiget under fragten, skal Køber straks kontakte fragtfirmaet og rapportere skaden.

5.4. Transportforsikring. Alle transportomkostninger inkluderer transportforsikringer i overensstemmelse med det givne fragtfirmas forsikringsregler.

5.5. Fragtomkostninger. Fragtomkostninger er udregnet efter antallet af Varer, deres vægt samt et servicegebyr.

6. Modtagelse af Varer


6.1. Når køber modtager Varerne, er Køber forpligtiget til at undersøge Varerne for synlige skader. Hvis emballagen er beskadiget og viser andre synlige tegn på defekter, skal Køber kvittere for konnossementet, men med forbehold for skader til pakkens indhold.

6.2. Hvis Køber afviser et produkt, skal Køber altid kontakte WXE kundeservice på telefon +45 96930045 og informere om afvisningen af produktet. Hvis emballagen er intakt, men Køber finder skader eller defekter ved Varerne efter udpakning, kontakt da venligst kundeservice på telefon +45 96930045. Af bevismæssige årsager, skal Køber kontakte WXE på telefon +45 96930045 efter modtagelsen af Varerne. Om det er synlige eller ikke-synlige skader, kontakt venligst kundeservice, så problemet kan blive løst.

7. Reklamation


7.1. Reklamation grunder fejl, defekter eller problemer med bestilling, ved modtagelse af Varer. WXE tilbyder ombytning eller returnering, hvis Køber, når Køber modtager Varerne, opdager problemer eller fejl i relation til Købers Ordre. Køber skal reklamere inden for 'rimelig tid', efter at Køber har opdaget fejlen. Hvis Køber reklamerer inden for 14 dage fra modtagelsen af Varerne, vil reklamationen altid være rettidig. Køber skal straks efter opdagelsen af problemet/fejlen kontakte WXE, for at arrangere refusionen/ombytningen. Alle leveringsomkostninger i relation til returneringen til WXE betales af Køber.

7.2. Reklamation grundet fabrikationsfejl. WXE tilbyder en livsvarig reklamationsret på produkter, hvis problemet skyldes produktionsfejl i materialer og/eller udførsel. Dog er nogle produktkategorier ikke dækket af denne livsvarige reklamationsret. Se venligst sektion 8.1.-8.4. vedrørende WXE produktgarantier, der omhandler produktdefekter i relation til fabrikationsfejl.

7.3. Hvis Køber ønsker at returnere et stort eller skrøbeligt produkt, der kræver særtransport, skal Køber kontakte WXEs kundeservice på telefon +45 9630045 for information vedrørende hvordan og hvor produktet skal returneres til.

7.4. Det er ikke muligt at returnere produktet personligt på WXEs adresse.

7.5. I tilfælde af en returneret defekt eller forkert produkt til WXE, hvor fejlen i funktionsfejlen, specificeret af Køber, ikke kan findes, vil WXE tilbageholde produktet og opkræve et ekspeditionsgebyr på 15,00€ + forsendelsesomkostninger, før Varen sendes tilbage til Køber. WXE vil sende en faktura på beløbet til Køber og beholde produktet på lageret indtil fakturaen er registreret betalt på WXEs bankkonto.

7.6. Hvis den/de returnerede Vare(r) bliver anerkendt som berettigede af WXE, jf. WXEs reklamationspolitikker og der aftales en refundering af beløbet med Køber, er det essentielt at WXE har de nødvendige informationer og Køber bank informationer, herunder navn på bank, registreringsnummer og kontonummer. For Købere uden for Danmark, skal WXE også have Købers IBAN- og SWIFT-nummer.

8. Produktgaranti


8.1. WXE Brillegaranti. På alle briller uden styrkeglas er der livsvarig garanti på fabrikationsfejl på materialer og udførelse, undtagen farveskiftende glas, der har en glas-farvetonejusterings levetid på 18 måneder, hvis de er opbevaret korrekt. Købsbevis for behandling af garantisager er altid påkrævet. Den livsvarige garanti dækker ikke normalt slid herunder, men ikke begrænset til, ridsede glas, utilsigtede skader, misbrug og andre tilfælde som WXE fastlægger ikke at indgå under en decideret produktionsfejl. Når WXE modtager returnerede briller, som indgår og godkendes af WXE under garantiretten, vil WXE bestemme om produktet kan repareres eller skal ombyttes. Reparationstjenester på produkter, der ikke godkendes som gældende under Wiley X EMEA LLC garantiregler tilbydes, og afregnes direkte.

8.2. WXE Garanti på styrkeglas. Der foreligger 2 års garanti på styrkeglas på fabrikationsfejl på materialer og udførelse. Den 2-årige garanti dækker ikke normalt slid herunder, men ikke begrænset til, ridsede glas, utilsigtede skader, misbrug og andre tilfælde som WXE fastlægger ikke at indgå under en decideret produktionsfejl. Når WXE modtager returnerede styrkeglas, som indgår og godkendes af WXE under garantiretten, vil WXE ombytte produktet. Købsbevis for behandling af garantisager er altid påkrævet.

8.3. WXE Handskegaranti. Der foreligger 2 års garanti på alle WXE-handsker på fabrikationsfejl på materialer og udførsel. Den 2-årige garanti dækker ikke normalt slid herunder, men ikke begrænset til, ridsede glas, utilsigtede skader, misbrug og andre tilfælde som WXE fastlægger ikke at indgå under en decideret produktionsfejl. Når WXE modtager returnerede handsker, som indgår og godkendes af WXE under garantiretten, vil WXE bestemme om produktet kan repareres eller skal ombyttes. Købsbevis for behandling af garantisager er altid påkrævet.

8.4. Hvis Køber har et produkt som møder en af de ovenfor beskrevne garantibetegnelser, skal Køber udfylde en garantiformular. WXE vil kontakte Køber så hurtigt som muligt herefter. Formularen kan findes her.

9. Ejerskab


9.1. WXE har det fulde ejerskab af Varerne indtil fuld betaling er modtaget for de bestilte Varer, med mindre en anden betalingsaftale er lavet, se afsnit 3.5. I dette tilfælde overgås ejerskabet fra WXE til Køber, når Varerne har forladt WXEs lager.

9.2. Indtil ejerskab overgives til Køber skal Varerne opbevares og vedligeholdes ordentligt.

9.3. Skader der hører under normalt slid og brug skal erstattes af Køber. Køber er forpligtiget til at holde Varerne brand-, tyveri- og vanskadeforsikret for den fulde værdi. Køber må ikke bortskaffe de solgte varer på en måde, der kan forringe WXE-produktsikkerheden, herunder pantsætning, leje og udlån af Varer, uden WXEs skriftlige samtykke.

10. Ansvar


10.1. WXE påtager sig intent ansvar for forsinkelser.

10.2. WXE påtager sig intet ansvar for at sikre at WXE-produkter ikke forårsager: indirekte skade eller følgetab, tab af indtjening, løn, indkomst og opsparinger; tab som Køber kunne have undgået ved rimelige foranstaltninger og skade som følge af force majeure.

10.3. WXE påtager sig intet ansvar som følge af Købers juridiske forhold til tredjemand.

10.4. WXE-briller med styrkeglas skal laves med WXE fremstillede glas. Glas fra WXE er indgraveret med et unikt identifikationstegn. Afvigelser fra dette krav betyder, at WXE fralægger sig ethvert ansvar for brugen heraf.

11. Overdragelse af rettigheder og forpligtigelser


11.1. WXE kan helt eller delvist overdrage eller overføre sine rettigheder og forpligtigelser til tredjemand, herunder tillade, at WXEs rettigheder og forpligtigelser udføres helt eller delvist af underleverandører. Med mindre skriftlig godkendelse er givet af WXE, må Køber ikke overdrage rettigheder eller forpligtigelser til tredjemand.

11.2. WXE tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte/forældede produkter og leveringssvigt fra vores leverandører.

12. Behandling af persondata


12.1 Når Køber lægger en Ordre hos WXE første gang, vil Køber blive registreret. WXE registrerer følgende informationer:
- Navn
- Adresse
-Telefonnummer
- Momsnummer
- Evt. Faxnummer
- E-mail

12.2 WXE registrerer Købers oplysninger med henblik på at levere Varer til Køber. WXE registrerer også en alternativ leverings-adresse, hvis Køber har en. Ingen andre oplysninger registreres. Oplysningerne videregives ikke til tredjemand. Køber har altid ret til at modsætte sig registreringen. Køber har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af persondata. Læs mere om WXEs lagring af data i WXEs persondatapolitik her. Har Køber kommentarer i relation til dette, send da venligst en e-mail til: info@wileyx.eu.

13. Lovvalg og tvister


13.1. Salget, Betingelserne og enhver tvist eller klage, der opstår som følge af eller i forbindelse med det eller dets genstand eller dannelse, dvs. enhver uoverensstemmelse mellem Sælger og Køber skal afgøres efter dansk ret.

13.2. Værneting. Både Køber og Sælger er uigenkendeligt enige om, at Sø- og Handelsretten i første instans skal afgøre enhver tvist eller klage mellem Køber og sælger. Subsidiært, vil værneting være retten i Holstebro.

Handelsbetingelser for erhvervskunder er senest opdateret den 1-09-2022
Om Wiley X

I 1987 grundlagde den amerikanske veteran Myles Freeman Sr. Wiley X med en klar vision om at skabe verdens bedste sikkerhedsudstyr til militæret. Med tiden er virksomheden vokset og er blevet et af de førende brands. Vi anerkender også at nutidens livsstil udgør en konstant trussel mod vores øjnes sundhed, og det er derfor at vi har skabt nogle af de mest innovative, funktionelle og farvefremhævende solbriller i verden. Man kan roligt sige at sikkerhed er i vores DNA og at vi sætter standarderne for hvad du fortjener og kan forvente dig af dine sikkerheds- og solbriller.

Læs mere om Wiley X...


© Wiley X, Inc.

WILEY X EUROPE LLC   |   SØNDERGADE 8-10   |   7570 VEMB   |   + 45 96 93 00 45   |   info@wileyx.eu