DanskTyskEngelsk
DanskTyskEngelsk

Reklamations- og Serviceprocedure

Første trin i en reklamationssag er at afgøre hvilken procedure der skal følges, for at vi kan hjælpe dig bedst muligt. Du skal derfor vælge mellem de to følgende fremgangsprocedurer:


1. Produkt købt hos autoriseret Wiley X forhandler

2. Produkt købt på Wiley X EMEA LLC webshoppen


Men uanset hvilken fremgangsprocedure du vælger, beder vi dig læse følgende vigtige punkter:

  • Ved reklamationer, hvor produktet er købt hos en autoriseret Wiley X forhandler, SKAL garantibehandlingen også foregå gennem denne forhandler.

  • Originalt købsbevis eller kopi af kvittering er et krav ved ALLE reklamationsbehandlinger.

  • Ved tilsendelse af Reklamationsblanket (pdf) til forhandleren, eller ved udfyldning af vores Online Warranty & Repair Form, skal der altid medsendes/uploades tydelige billeder af skaden og brillen, for at kunne give den korrekte sagsbehandling og identificering af problemet. Hvis skaden ikke kan identificeres på billedet, skal produktet tilsendes til forhandleren eller Wiley X EMEA LLC.

  • Wiley X EMEA LLC garantien dækker ikke almindelige brugs-ridser eller andre former for brugs-skader på hverken stel eller glas. Der dækkes ligeledes ikke for stel eller glas, der er rengjort i ikke egnet rensemidler. Vi anbefaler lunken vand eller decideret rensemidler til brilleglas og den medfølgende renseklud eller andet lignende tekstilprodukt. Brug aldrig "papir" renseklude eller lignende rensemidler fra din daglige husholdning, da papirfibre kan ødelægge spejl, coating eller glas.

  • Farveskiftende glas har en forventet levetid på 18 måneder, hvorfor garantien, i denne periode, dækker mod materielle eller fabrikationsskader. Såfremt det opleves, at skiftetiden eller graden af skiftefarven er for lav, kan molekylerne i LA glasset genaktiveres ved at komme produktet i fryseren i ca. 6 timer. Denne metode kan forlænge levetiden på farveskiftfunktionen i glasset. Der er dog ikke nogen garanti for dette.

  • De 12 måneders reklamationsret på styrkebriller frafalder, hvis styrkeglassene er leveret af en uautoriseret Wiley X optiker, eller er udført i styrkeglas der ikke er leveret af/igennem Wiley X EMEA LLC.


Hvis du har spørgsmål eller brug for mere information, kontakt venligst vores garantiafsnit på e-mail: warranty@wileyx.eu

1. Produkt købt hos autoriseret Wiley X forhandler


Medbring venligst dit Wiley X produkt, købsbevis samt den udfyldte Wiley X reklamationsblanket til den forhandler, hvor du købte produktet. Dette hjælper forhandleren, og gør behandlingen af din reklamation så god og kort som mulig.

Din Wiley X forhandler vil herefter kontakte os, og vi vil sikre os at afgøre reklamationssagen og hjælpe, så hurtigt som muligt.

Bemærk:
Hvis reklamationen ikke er en garantisag og der blot ønskes køb af reservedele eller lignende til dit Wiley X produkt, kan disse altid bestilles direkte her på webshoppen. Det er dog en forudsætning, at dit produkt stadigvæk er i vores sortiment.

Såfremt det er en godkendt reklamationssag, vil reservedele eller lignende blive sendt direkte til din Wiley X forhandler, hvor de vil hjælpe dig med udbedringen af produktet.

I tilfælde af en ikke godkendt reklamationssag, vil din forhandler kontakte dig og præsentere dig for en god alternativ løsning.

Herunder finder du blanketten, der skal udfyldes og medbringes til din Wiley X forhandler.
Reklamationsblanket
Interactive form

2. Produkt købt på Wiley X EMEA LLC webshoppen


Har du købt dit Wiley X produkt direkte på Wiley X EMEA LLC webshoppen, skal du udfylde vores Online Warranty & Repair Form.

Når du har udfyldt formularen og vedhæftet din faktura eller ordrebekræftelse, samt uploadet tydelige billeder af garantisagen, kan du forvente et svar på din reklamationssag inden for kort tid.

Reservedele eller det ombyttede produkt, ved en godkendt reklamationssag, vil blive sendt direkte til dig efter, at vi har været i kontakt med dig via e-mail eller telefon. I tilfælde af, at vi ikke kan godkende din reklamationssag, vil vi præsentere dig for en alternativ god løsning.

Online Warranty & Repair Customer Form:

UDFYLD HER


Om Wiley X

I 1987 grundlagde den amerikanske veteran Myles Freeman Sr. Wiley X med en klar vision om at skabe verdens bedste sikkerhedsudstyr til militæret. Med tiden er virksomheden vokset og er blevet et af de førende brands. Vi anerkender også at nutidens livsstil udgør en konstant trussel mod vores øjnes sundhed, og det er derfor at vi har skabt nogle af de mest innovative, funktionelle og farvefremhævende solbriller i verden. Man kan roligt sige at sikkerhed er i vores DNA og at vi sætter standarderne for hvad du fortjener og kan forvente dig af dine sikkerheds- og solbriller.

Læs mere om Wiley X...


© Wiley X, Inc.

WILEY X EUROPE LLC   |   SØNDERGADE 8-10   |   7570 VEMB   |   + 45 96 93 00 45   |   info@wileyx.eu